keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Sormi Suussa Somessa

Some on tullut jäädäkseen, mediat vain vaihtuu...

Facebook kertoo, että olen liittynyt siihen tammikuussa 2010, saman vuoden elokuussa olen perustanut profiilin yrityksellemme Ravintola Turengin Asemalle

Missä ollaan nyt?


Listasin aamulla kaikki mediat, joissa Turengin Asema on mukana - henkilökohtaiset jätin laskematta:

Kotisivujen www.turenginasema.fi  lisäksi olen tehtaillut yritysprofiilit  

Facebookiin - joka on aktiivisessa käytössä

TripAdvisoriin  - jota muistan silloin tällöin päivittää 

Twitteriin  - aktivoituu pikkuhiljaa, mutta näkökulma vielä hakusessa - miksi olen yrityksenä mukana?

LinkdIn - unohtunut täysin, viimeinen päivitys vuoden takaa.

Näiden lisäksi on vielä Pinterest, Instagram, GoogleMaps - jossa on muuten useampikin profiili. Olen saattanut ne jopa itsekin tehdä.

Foursquarista yrityksemme myös löydän, mutta enpäs osaa sanoa, olenko tehnyt profiilin sinne itse vai ovatko asiakkaamme sen sinne luoneet. Yritin äsken päivittää, mutta en onistunut. Eat.fi:ssä on myös profiili. Ja...

Kun tuota edellistä tarkastelee, niin ei voi kun myöntää, että intoa on ollut enemmän kuin järkeä. Liian monta mediaa on käytössä ja nyt on sitten aloitettava strateginen raakkaus. Positiivisesti jos tarkastelee, niin rohkeasti olen  kohti uusia haasteita mennyt ja paljon myös oppinut, mutta en riittävästi.

Some Strategia

Osallistuin pari viikkoa sitten Webbinaariin, jonka aiheena oli Some-strategia. Oli muuten mielenkiintoinen webbari ja sen seurauksena sain tuon yllä olevan listankin aikaiseksi. Kiitos Marja Nousiainen herättelystä, joka nyt on muuttunut tuskalliseksi tietoisuudeksi siitä, että nyt ei vaan tarvitse, vaan on tehtävä jotain.

Mikä on homman kokonaistavoite? Mitkä mediat valitsen? Miksi juuri ne? Mikä on oma (yrityksen) rooli niissä? Mikä on kunkin median rooli markkinoinnissamme? Minkä verran minulla on aikaa päivittämiseen? Ketkä muut voivat sitä tehdä? Mitkä mediat voi linkittää? Missä kannattaa olla mukana? Mikä asiakkaita kiinnostaa? Millä saan houkuteltua lisää asiakkaita? Miten rakennan yrityksen imagoa / brändiä pitkällä aikajänteellä?

Voi kun olisi joku tekemässä kysymyksiä, auttamassa vastausten löytämisessä, opastamassa oikealle tielle.

Tilanne on nyt kuin Kuuban maantiekartta versus maasto. Se paikka, jonne kartan mukaan on 50 km löytyykin 13 km:n päästä ja se toinen, jonne tuosta edellisestä paikasta piti kartan mukaan olla 10 km ei löytynyt vielä 70 km:n ajonkaan jälkeen. 

Some on tullut jäädäkseen, minun on päätettävä, miten olen siellä jatkossa mukana. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti